onsdag 19 november 2008

Mmm.. onsdag kväll... huvudvärk, halsont och bomull runt hela skallen. Jag är ju student och har INTE tid att vara sjuk!! Stackars Zorro har det jättetråkigt, matte mattte kom igen... vi måste hitta på nått! Det slutade med att jag plockade fram en targetstick (d v s ett smalt gammalt plaströr, hehe) och började träna in att han skall markera med nosen på yttersta toppen av röret. Med detta skall man sen kunna träna in massa tricks förhoppningsvis! Jag började med att bara ställa mig på golvet med röret i framsträckt i ena handen och med leverpastejbitar i andra handen. Jippi sa zorro och körde en hel repertoar av snurra, backa, bocka och sitt fint, och efter denna magnifika uppvisning blev han mycket besviken över att inte bli belönad! haha.. han är så söt! Tillslut så satte han nosen på rörets ände och vips, leverpastej! Sen tog det inte många sekunder förrän han fattade vad det var jag ville... smart hund...eller tokig i leverpastej! Skall bli kul att se hur jag skall gå vidare med detta... framförallt om han kommer ihåg det i morgon. Om någon annan tränar detta med sin hund får ni gärna lägga en kommentar om hur ni brukar träna : )

Nu har det jävlar i det regnat varenda dag hur länge som helst, och kallt är det också. Är så trött på regn!!! speciellt då jag fortfarande inte äger fungerande regnbyxor : (

Imorgon fyller lilla jag (och syrran) 33 år! Guuuud vad tiden går fort, nyss var jag 25... hmm tur man i alla fall verkar bli smartare och klokare med åren. Nått kalas blir det inte förrän på lördag. Då kommer syrran, mamma och Ingvar ner hit, så skall vi festa lite hos Ebba! Ska bli jättekul att ses! Hoppas bara man hinner bli frisk.... För det är ju så mycket vila att vara på praktik och sen på fredag skriva mastodont tenta aaaaahhhhh!!!!!

Nu är kl tio över åtta och jag skall gå och lägga mig, jävlar vilket partylejon man är!
Sov gott

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad kul med filmer! Zorro är rolig och galen, det tycker vi om! Vi ses på lördag och hörs imorgon!

Puss på dig!