lördag 15 november 2008

Hej!

Idag har det varit avslutning på allmänlydnadskursen, fortsättningskursen, agility och rallylydnad. Så vi var många som träffades för att fika och leka. Vädret var lite sisådär... småregn mest hela tiden, men det var kul ändå! Min snälla man var gullig och stod ute i regnet i en timme för att foto oss hundgalningar... han är inte alls lika intresserad! Bilderna kan ni se nedan.



Först gick vi en tipsrunda som min eminenta och smarta grupp vann med alla rätt! Fy vad alla var duktiga, det var minsann inga lätta frågor... Sen körde vi lite lekar.. en slags stafett bana med hundarna. Det var kul att se hur vissa hundar totalt lurade sina mattar och hussar vid tunneln!



Zorro tyckte det mycket exalterande att vara bland så många hundar, det var lite laddat men gick ändå bra! Men på en av bilderna kan ni se hur han försöker äta upp en söt liten svart cocker spaniel....



Alla deltagare fick ett fint diplom, vilket jag givetvis sparat ordentligt i en plastficka i en pärm nu. Snacka om att man blir tramsig när det gäller sin hund... hehe!



Imorgon är det lydnadstävling på klubben och jag har lovat att hjälpa till, så det är upp kl 06:00 som gäller. Sen skall Carina och jag fixa färdigt med vår seminarieuppgift om etik. Det lär bli en lång dag.



Soooov goooott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, Zorro ser helt galen ut på jag-äter-upp-cockerspanieln-bilden :)