måndag 10 november 2008

Hejsan hoppsan!!! Läkemedelstentan kan ha gått precis hur som helst, det var speciellt en knepig uppgift, men men... vi får bida vår tid tills resultatet presenteras. Idag har Carina och jag träffats med hundarna i skogen och gått en regning men trevlig runda. Sen skulle det pluggas en hel massa inför nästa veckas case-tenta, fasar för den. Den kan handla om precis vilken sjukdom som helst som vi läst om dessa 3 åren... helt sjukt, eller hur!!! Hur fan läser man till en sån tenta! Det skall enligt skolan vara en uppsamlande tenta för att bedömma att man tagit till sig hela utbildningen... undrar vilken idiot som bestämt detta!!!

Nu i eftermiddag så var jag hos Lottie och tränade vallning självständigt. Lottie hade tydligen träffat zorros uppfödare på en domarkonferens nu i helgen och han skall komma ner på tävlingar hos lottie nu i november, skall bli kul att visa upp Zorro då!

Träningen gick jättebra, trots att det var två mycket busiga lamm i hagen som inte alls ville bli vallade där jag tyckte de skulle vallas! De hade helt egna ideér om saker och ting, jag såg att zorro blev lite konfunderad på dem! De andra gamla fåren sprang ju snällt hit å dit när vi vallade runt dem, men inte lammen inte!!! haha... jätte söta är dom i alla fall!

Nu kurrar det väldans i magen... måste nog gå och fixa lite middag. Undrar förresten var min man har tagit vägen idag... han brukar vara hemma för en timme sedan... skumt! Måste nog ringa!!!

Massa kramar och ha det bäst från en glad och nöjd "fårherde", haha!

Inga kommentarer: