torsdag 11 december 2008

Aaaaaahhhh skit skit skit.... så kan man sammanfatta dagens vallträning! Zorro är verkligen inte i balans just nu! Det var som att stå på ruta 1 igen, han lydde inte kommandon, reste sig från plats, skenade in bland fåren och sket blanka faaan i mig rent ut sagt! Tur att Bobby var där och kunde hjälpa... men vi kom ändå inte till ett fullständigt genombrott med träningen idag och sen kom det några andra som också bokat tid så vi var tvugna att sluta, suck! Inte kul idag. Men jag kan förhoppningsvis komma och träna imorgon också... kanske har lossnat lite till dess. Nån som vill ha en hund???? :/

De som skulle träna efter mig var Ingrid från Border Tikas Kennel, Lisa med Dusty (en working Kelpie) och Alex med Pax (Bc). Lisa och Alex hade kört enda från stockholm för att träna.... snacka om entusiaster : ) Har lagt till deras hemsida bland mina länkar om någon vill titta på deras fina hundar! : ) www.hundflocken.se
Alex hund gick väldigt trevligt, önskar att zorro var lite mer mjuk som hennes hund.. hon blev väldigt nöjd, men konstaterade att det ju är så mycket lättare att lyckas med träningen när man har en bra tränare på plats! Håller fullständigt med! Det var kul att se Lisas hund, lite annorlunda ju... Hon blev också nöjd, hade tydligen inte tränat så mycket på ett tag. Dusty hade lite problem med att ligga kvar, så mycket av träningen kretsade kring det. Det var i alla fall kul att träffa några andra på träning, jag har ju tränat mycket själv på sistone!

Skall gå och ta ett varmt bad nu... sen ta tag i disken... och sen åka till praktiken, slutar 22:00 i kväll, suck!
Bye bye

2 kommentarer:

Lucas & Co sa...

Hahaha, ja jag har nog lite att göra när jag börjar leka inredningstanta haha.....det kommer en å köper bokhyllan imorgon så nu får köpa oss en ny i julklapp till oss själva.
Ang vallningen, deppa inte för att det inte gick så bra denna gång, det är väl ovanligt att det ALLTID går bra. Du ska se att det snart vänder igen. Avanti var oxå "periodare", ibland lydig å ibland olydig. Kram!

Anonym sa...

Tjena! trevligt att träffas! Tyvärr såg jag inte så mkt av din o Zorros träning, varken igår elelr i morse. För i morse var vi, Goose, Nikki och alla valparna på promenad! Mysigt!

Var nöjd med träningen idag, men Pax har tuffat till sig lite :)! Visar mer fingret i hagen...

Hoppas det går fammtå med träningen :)!