tisdag 30 december 2008

Skrivit kontrakt!

Idag kom kontraktet på jobbet och mitt schema för de första 3 veckorna, fett! Nu har jag tillbringat två dagar på rekonstruktiv plastikoperation inne på UMAS. Det har varit superspännande, jag har fått se flera avancerade operationer med t ex hudtransplantationer. Det verkar faktiskt riktigt kul att jobba på operation, och min mage pallar det...haha...för det är inga fina saker man få se! men efteråt ser det fint ut och man vet att patienten kommer att bli hjälpt av och få mycket glädje av sin operation. Närmast är det två dagars ledighet, sen är det en avslutande dag på plastik på fredag.

Zorro den stackaren har det inte lätt just nu. Han är så rädd för nyårsmällandet. Måste hålla med Lisa som skrev att hon var så jävlig att hon hoppades att alla de som okynnessmäller i flera dagar innan nyår gärna får skada sig lite! Men det är klart...då träffar jag ju dem på praktiken, ironi va? Jag och sweetie var i alla fall och sponsrade ICA-maxi med massa pengar idag. Vi gjorde alla nyårsinköpen där... De har nämligen tagit ställning mot raketer och smällare och säljer dem inte, samt propagerar till andra kedjor att sluta! Det är värt en eloge!!!!!

Imorgon skall jag åka och valla för Bobby. Tänkte sedan ta ner Zorro till stranden och hoppas att det inte smäller så han hör det dit. För här hemma är det inte lönt att gå ut. Han vågar knappt inte ut i trädgården.... springer snabbt ut och gör vad han ska bara! Och då bor vi ju ändå inte inne i samhället! Hoppas det inte ligger kvar i honom för länge bara!

Klocka är nu tjugo i nio och jag funderar seriöst på att gå och sova, gick ju upp 05:00.. 
Måste ju vara pigg på årets sista dag! Det har ju trots allt varit ett bra år: vi har fått Zorro och flyttat till vårt hus, jag blir färdig med min utbildning (ja nästan i alla fall), jag har fått jobb och jag och snyggingen har det ju jättebra och älskar varandra mer än någonsin (firade 5 1/2 år nu i jul!).

Sleep tight!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det var skoj o ha en sån minitävling, synd du inte kunde komma. Det gick verkligen bra för de som "tävlade".
Kimba har haltat till 2 ggr nu under tiden hon går på smärtstillande, annars så ser man ingenting, men det har kommit när man slutat med tabletterna när smärtan kommer igen. Så nu tar vi det verkligen luugnt, vilket inte e det lättaste.
Kimba e också så skott/raket-rädd så jag har svårt att få henne till o kissa o få nån kontakt m henne när de smällt, så tråkigt. Fast ändå tycker jag att de inte smäller så mycket o tidigt som de brukar göra, o det e skönt!
Blir det nån träning snart o Kimba inte e frisk än så kommer jag ändå. Det e så skoj!
Got nytt år! Hoppas du har en bra fortsatt dag! Kram

Unknown sa...

Gott slut och gott nytt år på er!