tisdag 2 december 2008

När klockan ringde i morse var jag helt stendöööööd! Huvudvärk, halsont och ledvärk, bara skit helt enkelt! Då bestämde jag mig för att jag nog inte behövde gå på den obligatoriska föreläsningen om farliga ämnen idag, undrar vad mitt straff blir?! Så jag somnade gott om... zorro måste också varit trött eftersom han inte sa ett pip på hela fm. Så jag vaknade av mig själv alldeles utsövd kl halv elva... aaaahhh skönt!

Denna dagen har gått i regnets tecken... hela jävla dagen! Så efter vallträningen med Bobby var zorro och jag dyblöta och han var super lerig... vilket givetvis bara betydde en sak: duscha och föna... aaaaahhhhh shit vad zorro hatar fönen. Han gör allt för att slippa undan det där blåsande monstret, haha! Krävdes en hel del korv...

Vallträningen gick skitbra! Var lite nervös att zorro skulle bete sig som om jag inte tränat alls sen Bobby var här senast, men han skötte sig! Vi hade Zorro i linan men den låg bara på marken hela tiden. Drivning av fåren bakom dem när vi gick före fåren gick perfekt. Zorro fick mycket beröm för sitt lugna tempo och fina djurkänsla.. kul! 

Sen började vi träna på "outruns" jag tror det är det som kallas hämtet på svenska. Men vi tränade det inte så som man ser det på tävlingar. Vi och fåren stod istället ca 30 m bort från zorro som låg plats sen kallade vi på Zorro att komma mot oss i en båge åt antingen åt höger eller vänster, för att sedan komma in bakom oss och fåren och där lägga sig plats igen. Bobby ville att zorro långsamt skulle ta ut bågen mer och mer. Springer hunden rakt mot fåren blir de ju bortvallade istället! Detta momentet gick också bra... men zorro är lurig, han försökte lura Bobby ett par gånger genom att byta riktning och kränga in framför fåren istället. Men bobby är cool, den gick han bara på en gång! 

Sen tränade vi på att växla varv när hunden cirklar runt fåren för att hålla dem till föraren, detta gick också fint men jag måste passa så zorro inte tränger in mot fåren! Bobby hade en annan hund inne i hagen samtidigt som vi tränade som skulle hjälpa till att hålla fåren samlade hos oss, detta gjorde zorro konfunderad först och han hade lite svårt att ligga kvar när den skenade förbi mitt framför näsan på honom men efter ett par korrigeringar kom han ihåg att plats är plats och inget annat!!!! Jag är sååå nöjd med allt idag och har bokat in två träningstillfällen till de två kommande veckorna. Man måste ju passa på medans Bobby är kvar!

Idag ringde chefen som jag skall på jobbintervju hos och undrade om vi kunde ta intervjun nästa vecka. Trist, hade ju laddat inför imorgon, men nu blir det tisdag istället....

Imorgon skall jag åka och rida min kompis Lottas häst Cornetto, annars är det bara tenta-plugg för hela slanten.

Bye bye
ps: blev inga bilder för syrran fick förhinder...

Inga kommentarer: