lördag 13 december 2008

Lördag eftermiddag! Känns som kväll eftersom det är kolmörkt ute... Idag har jag och Zorro träffat Johanna och Christoffer med deras hundar. Vi åkte till stranden nere vid Trelleborg. Det var en härlig tur... Zorro älskar havet, han blir helt vild... jaja.. vildare än vanligt alltså! Leon var däremot en riktig fegis som inte alls ville gå i närheten av vattnet. Jag hade tagit med Zorros freesbee, jättekul ju! Ända tills den råkade hamna så långt ut i vattnet att han inte vågade hämta den, bye bye dyra hundfreesbee... shijt! Jag lyckades också tappa 2 vantar när jag höll på att fota och kasta freesbee samtidigt... snacka om dyr hundpromenad. Men trevligt var det... trots att zorro skenade hit å dit i flippykopplet konstant och höll på att dra armarna ur led på mig.

Jag och Johanna håller på att planera en semesterresa till Skottland. Vi tänkte ta hundarna med oss och bo på Bobbys bed and breakfast på hans farm. Snacka om jättekuuuul! Då skall Zorro minsann få känna på att leva riktigt vallhundsliv! Men detta kommer ju typ inte hända förrän till sommaren... zorro måste ju rabiesvaccineras först, och pengar måste sparas! Men jag känner mig superglad över planen. Titta gärna på Bobbys hemsida hur fantastisk naturen är runt hans farm... där kan vi nog få en och annan underbar hundpromenad! www.bobbydalziel.com

Annars sitter jag mest och samlar krafter inför morgondagens nya praktikplats. Skönt att det snart är julveckan... ingen praktik på 6 dagar i rad då, tjohooo!

Ha en skoj kväll!
ps: håller tummarna för Anna och Pelle som skall tävla lydnad i Trelleborg imorgon.

Inga kommentarer: