onsdag 3 december 2008

Onsdag! Igår var Kents Däckservice här och bytte till vinterdäck på bilarna. Tydligen var Volvons fälgar ganska rostiga.. så Kent sa att risken fanns att de inte skulle hålla luften inne. Ja ja tyckte jag... det blir nog bra med det... bara smäll på och pumpa upp! (får ursäkta mig med att jag precis då höll på att föna zorro). Så idag fick jag bita i det sura äpplet... bilen står med platta hjul på ena sidan! Lotta blev ju så där lagom glad.... inte... när jag ringde och avbokade ridningen idag, hon hade nog sett fram mot en hästfri dag för en gångs skull, typiskt! Så jag har fått bege mig till skroten här i Svedala, tur vi bor nära... och beställa 4 nya fälgar. So far so good. Men nu är det så att Kent inte har tid att sätta på de nya däcken förrän nästa vecka... aaaahhh! Så nu kommer jag bli tvungen att själv (med lovelys hjälp förhoppningsvis) att skruva av de kassa däcken och sätta på sommardäcken igen för att sen be till vädergudarna att det INTE snöar tills nästa vecka! Jag har ju bokat träning i helgen!

För övrigt är det förkylt och jävligt. Bråkar med lag-boken och önskar att jag hade godis hemma! Ikväll skall jag gå till klubben och träffa Johanna och Kia för lite lydnadsträning. Imorgon skall vi med skolan till spillepengen och iscensätta en tågolycka och träna oss på katastrofmedicinsk beredskap och på fredag är det tenta. Fullt ös... helt medvetslös!

Tills sen... ha det bäst!

1 kommentar:

Lucas & Co sa...

Vad var det du sa....hoppas ingen snö....??.....det snöar som tusan juh.....oturligt för dig =(.
Du får ta det lugnt med Volvosen =).
Just nu tvingar jag Lucas ligga på mage och träna nacken, det gillar han INTE.... Kram!