torsdag 18 december 2008

Torsdag eftermiddag. Får får får... så har denna dagen sett ut. Åkte ner till Lottie i förmiddags för att träna för Bobby. Jag hade nog tittat lite fel i kalendern för jag kom dit 30 min innan det började, men men... fick ju gått en promenad då istället. Träningen gick jättebra. Vi jobbade mest med att få Zorro att kunna ligga och vänta länge på kommandot framåt, höger eller vänster. Sen jobbade vi med att få Zorro att ta ut svängarna mer vid hämt av fåren. Zorro och jag har mycket att lära, men det går framåt i alla fall! Sen skulle Ingrid träna med Kero, men Bobby bestämde att de skulle träna på några andra får hos någon annan på ett större fält (zorro tränar ju i bebishagen ännu!). Så jag körde med dem dit för att titta på. Lärde mig jättemycket eftersom Bobby även tränade en annan hund som hette Rex, vilken tydligen är lite som Zorro i temperamentet och vallningen. När vi sedan drack kaffe fick jag även pratat mer med honom om resan till skottland. Tydligen är det flera stora trials i augusti, så det blir sannolikt då vi åker. Kul att kolla på stora tävlingar, längtar redan! Nu skall jag sticka ner till klubben och träffa Johanna, Pamela, Malin och Camilla för lite lydnadsträning, ska bli kul att se om zorro är lika duktig som igår.

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer: