söndag 7 december 2008

Inte bakis och skakis som tur är... trots en kanon bra kväll med Johanna igår. Vi gick på Intermezzo och käkade tapas och drack ett gott vin. Men eftersom de stängde kl 22:00 så kom man ju ändå hem i anständig tid och hann gå och lägga sig innan kl 12. Vilken partykväll va? Men som vi konstaterade idag... man börjar nog bli en riktig kärring eftersom det kändes alldeles lagom och precis som en perfekt utekväll, haha!

Idag mötte jag Johanna och hennes hundar på klubben. Vi tränade med apporten, det gick sådär... Kia är duktigare än zorro på att hålla kvar den. Zorro tycker det är roligast att springa och hämta den, inte sitta still och hålla den! Tänkte börja träna budföring... och zorro var helt med på noterna först. Sen kom det en jävla idiot som rastade sin hund precis utanför staketet till valphagen... alltså på utsidan av klubben. Jag tycker inte att man skall gå med sin hund precis intill ett staket om det finns en lös hund innanför, då kan man faktiskt gå upp och gå en bit bort! Zorro fick värsta rycket och flippade ut fullständigt... sprang som en galning längs med staketet och skällde. Jag blev jätterädd att han skulle hoppa över. Han lyssnade inte alls på mina inkallningar... och jag blev argare och argare... inte pedagogiskt alls! När jag till slut fick tag på honom fick han verkligen veta att han levde.... fyyy, jag hade kunnat ge bort honom till första bästa just då!!!! Sen band jag honom i staketet så fick han stå och skämmas och titta på när Kia fick träna, leka och äta godis, haha, lika gott!!! Då såg han rätt ynklig ut! Inte lönt att träna mer då! Sen promenerade vi in till Svedala och hämtade Johannas bil som fått övernatta i byn.

Resten av dagen har gått i slowmotion. Jag har pissont i halsen och känner mig förkyld... fattar inte hur länge detta skall fortsätta? Nu ikväll har jag försökt introducera zorro till att träna med belöningsskål för att få honom att inte bara följa godiset utan verkligen följa mig! Det gick fint, inne i köket i alla fall! Target-träningen går också bra. Nu är han 100%-ig  i att markera på plaströret och jag försöker få honom att hålla nosen en längre stund där. Men tålamod är inte zorros straka sida... Har även börjat träna in att han skall gå som i en åtta mellan mina ben när jag står bredbent, ännu har han inte fattat övningen riktigt... men det kommer väl! (hoppas jag...)

Imorgon börjar jag min praktik på akuten på UMAS, skall bli spännande, men jag hoppas det inte kommer in några bilolyckor... vet inte om jag pallar det!

Sov gott alla! 

Inga kommentarer: