söndag 21 december 2008

Söndag eftermiddag! I fredags var jag hembjuden till Johanna och Christoffer på en jättegod middag. Deras hus är så mysigt. Jag och Zorro cyklade dit, tänkte att då kan man ju ta ett glas vin! haha.. tål nog inte att dricka rödvin längre... hade huvudvärk redan kl 23:00 och var sedan tvungen att gå upp och äta och dricka vatten mitt i natten, hmm ingen partyprinsessa längre! Lovely var i malmö och firade en födelsedag så alldeles själv fick man sova också... mmm sover så kasst då, snacka om att man blir beroende av sin man! Igår var det praktik på KUA, kändes rätt segt, (vin och dålig sömn = bad kombo) nu längtar jag bara efter lite lediga dagar. 

Idag har jag varit och vallat för Lottie. Hon visade mig jättebra hur jag skall placera mig i förhållande till fåren och zorro innan jag skickar honom höger eller vänster. Samt så pratade vi lite om hur fåren beter sig... inte lätt alls att hålla koll både på får och hund! man glömmer lätt fåren! Men överlag är jag jättenöjd med träningen! Zorro var duktig och inga större konflikter uppstod! Man märker att han älskar att valla! Johanna och Kia följde med och tittade på. Det blev bra miljöträning för Kia, hon hade nog gärna jagat och ätit några får : ) Akita är ju en jakthund, så hon verkade väldigt intresserad! 

Efter träningen for vi ner till stranden och rastade hundarna, det var rätt blåsigt men solen sken och hundarna var glada. Efter promenaden drack vi lite kaffe och zorro fick träna på att bara ligga och koppla av! Det var en jättehärlig dag.

Nu skall snart en av årets 2 drabbningar starta, Arsenal möter Liverpool (som lovely håller på...) Så lite bärs, chips och fotboll kommer förgylla denna eftermiddag... om Arsenal vinner vill säga... annars blir det mörka moln : / Men det kommer INTE hända... här går vi för seger!!!!

Håll tummarna!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skoj att det gick bra o valla m honom :) Det var jätteskoj o se att det gick så bra m den externa belöningen i tordags, han fattade verkligen vad det gick ut på! Mycket bra sätt för då slipper man ju ha godiset på sig o det känns lite som om de arbeter på ett annat sätt för o få den externa belöningen.
När jag var inne förra veckan m henne så visade hon ömhet i knäet, så gav de henne lugnande för att kunna känna riktigt om det var nåt fel på korsbandet eller ledbandet men det kändes bra, så hon har antagligen bara ont i sitt knä så jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det mer än vila o korta promenader, ska ringa veterinären i morgon o höra vad de tycker.

Unknown sa...

Hej Jenny och Zorro!
Vill önska er en jättegod jul! Hoppas Zorro får många får i paketen...
//Anna & Pelle