söndag 28 december 2008

Söndagsvallning!

Vallningsgurun Bobby Dalziel! Förr beundrade man Carola...nu är det fårfarmare...haha!

Idag bar det av till Magnus och hans familj som är fårfarmare för lite träning. Bobby höll en hel dags clinic där. Fältet var underbart, stort och med perfekt underlag! Nu har jag lärt mig att de fåren vi tränade på idag, och igår, är texal får, de är stora och vita utan horn (i alla fall dessa såg ut så...)

Träningen gick över förväntan. Zorro har aldrig arbetat med en så stor hjord som 10 får förut, häftigt! Han klarade av att ligga och vänta långt bort från fåren och sen gick det hyfsat att skicka honom till höger eller vänster. Han är fortfarande lite tajt på fåren om man inte passar honom! Plats funkade jättefint idag, skönt! När han får komma fram och jobba nära fåren är han sååå cool... backar inte en millimeter fast fåren provade att utmana honom. Han bara fortsätter att glo på dem och pressar dem bakåt, coolt! Är stolt över min lilla jävulshund! Jag börjar redan få ågren över att Bobby snart skall åka tillbaka till skottland, hur skall det gå med träningen då? Jag behöver ju verkligen proffshjälp. Har bokat in ett par träningar till... men man har ju inte råd med hur mycket som helst...det är ju inte billigt. 300 per lektion, pust! Jag tror jag måste önska mig egna får i julklapp... attans att det är så långt till jul och att man inte har någon hage att ha dem i. Jag har lagt upp massa bilder i fotoalbumet på folk, får och hundar från idag, do enjoy!

Nu skall denna svedalabon gå och lägga sig.. semestern är ju tyvärr slut idag. Imorgon börjar ny praktik på operationsavdelning plus att jag måste förbereda seminarieuppgifter. Håhåjaja!

Sov gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå Jenny XD
Visst var det roligt att träffas och lite kuligt var det att du redan "checkat" mig ha ha..... Nä, det blev ingen parning idag men vi ska ner till Bobby i morgon igen för träning och då ska vi även träffa Hemp ;)Visst är dom fin fina både Hemp och Vilja och jag ser såå fram emot att själv få behålla en liten valp efter dom XD
Vad roligt att Zorro gick fint och visst är det en fantastisk man vi har turen att träna för ;)
Ha det allra bäst tills vi ses nästa gång!!! MVH M

Anonym sa...

Okej, jag ska ju faktiskt få GW i present, så jag får ju fixa fram några får då. Någon speciell sort?