måndag 19 januari 2009

Familyday!

Följde med syrran till hennes medryttarhäst Naxton idag. Hon skulle ha träning för Reijje. Så det var upp tidigt som gällde.... sen ett jävla körande. Naxton bor nämligen uppe vid Hörby. Det var jättekul att se hur både Naxton och sis har utvecklats i dressyren, de satsar mot att börja tävla nu till våren. Jag fattar bara inte hur hon kan rida honom, han är ju bautastor! Good work girl!

Zorro var givetvis med. Han borde nog döpas om till Zorro-matvraket, han äter ju för fan allt nuförtiden. Idag plundrade han Naxtons bringare med Kraft grund (= en typ av pellets till hästar) mmm mums jättegott... innan jag hann hejda honom. Undrar hur hans mage kommer må? Han är likadan när vi är ute och går, överallt verkar han hitta ätliga grejor som han hinner stoppa i sig innan jag hinner fram... undrar vad det är? eller jag vill nog förresten inte veta! Han kanske skulle kunna heta Zorro-dammsugaren ; )

När vi var klara i stallet stack vi hem till mamsen och Ingvar och käkade lunch. Hon hade lagat sitt jättegoda potatismos, fräst morötter och gratinerat kålrot med ett lager av champinionstuvning. Muuumas!!!! Älskar god veggiemat! Tack mamma!

Naxton dricker

Zoro kikar upp över kanten!

Älskade mamma och syrran.

Syrran och Naxton

Jag lägger upp fler bilder från idag i albumet senare ikväll! Do enjoy :) ps: sis det är ok att du snor bilderna om du vill!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Du kan få låna den ;) Den tar upp alla möjliga orsaker om varför man bli orolig o sen "lösningar" eller olika tankesätt till de olika problemen. Vet inte om de hjälper än men man har iaf lite o gå efter.
Alltså jag har planer på o träna lite försiktigt, ingen inkallning, hopp o sånt som kan vara jobbigt för benet men apportering, linförighet o ställande e ju snälla moment för hennes ben så jag träffas gärna o tränar!! O sen behöver jag ju inte träna så länge, bara lite kort :) Jag kan tyvärr inte onsdag eftermiddag eller på torsdag så kankse fredag förmiddag?!
Jo, Anna kunde också, ska smsa de andra o fråga om de kan också nu i veckan, får hoppas att de flesta kan :)
Kram!

Anonym sa...

Jo, i morgon vid 11.30 hade jag kunnat vara på klubben. Ska m katten till veterinären kl 10 men efter det kan jag, bra jag e hemma tills 13.30, men då har vi 2 h på oss. Hade du kunnat då?