lördag 24 januari 2009

Klicker : )

Okej... jag bestämde för att prova klicka in Zorro igen. Förra gången jag provade blev han ju så rädd för ljudet att han sprang och gömde sig och vågade inte snacka med mig på en låååång stund. Så lite skeptisk var jag idag... gick och köpte en supertyst klicker, eller jaaa den var supertyst i sitt paket i affären, lite mer ljudlig när man provade den hemma, suck! Men jag stekte ett par köttbullar till Zorro och satte sen igång, tro det eller ej så verkade han inte alls bry sig om klickern nu. Han tittade lite skumt på den men bestämde sig sen för att köttbullar var viktigare :D Så nu skall vi försöka befästa det här med klickandet i några dagar, sen är det väl upp till bevis hur påhittig min hund kan vara, haha! Om jag känner honom rätt kommer han visa upp en hel radda med mer eller mindre trevliga beteenden. Men just nu är jag bara glad att inte blev rädd för mig igen! 

Jag köpte även en sk ljudlös visselpipa, tänkte träna honom på inkallning i trädgården med den... det är så värdelöst att stå och ropa ut i mörkret som en annan idiot. Så idag kallade jag på honom som vanligt och sen visslade jag. Nu hör det till saken att han oftast kommer med en gång som vi kallar in honom, men han fick i alla fall massa snask när han kom idag! Fortsättning följer...

Annars har det varit en bra dag... Powerwalk med Johanna och hennes hundar + Zackie i Torup. Lite svettigt men gött efter allt frossande igår. Liten shoppingrunda tillsammans med my darling i 2 "nya" hundaffärer i Bernstorp. Den jag handlade i hette My one den andra hette Djurkompaniet (tror jag). Hos My one fick man i alla fall 20% rabatt på valfri vara, jag köpte Royal Canin så det blev ju ganska många tior : ), sen fick man en fin fodertunna till hundmaten + 2 böcker om hundar. En hundencyklopedi och en hund- och kattkalender. Så det var alltså en bra shoppingrunda. Lyckades också äntra en sportaffär och köpte nya sköna (hoppas jag) joggingskor, för nu skall snart powerwalk bytas mot jogging! Beach 2009 here I come... hahaha eller inte! Krävs nog lite mer än jogging en gång i veckan för det. Men kondisen måste ju i alla fall bli bättre till skottlandsresan så man pallar gå i bergen utan att bli helt slut!

Nighty!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skoj att han inte verkar tycka så illa om klickern nu längre!! Heja heja! Det e spännande o se hur de tänker själv för o göra en massa saker!
Oj, såna shoppingrunder e alltid trevliga :) Royal canins såna hundböcker hade jag också velat ha men jag har hills :P Kram

Anonym sa...

Hej!!
Lycka till Jenny.
äntligen skriver jag några rader. Är så dålig på att skriva.
Vi syns!!
kram Johanna

Anonym sa...

Hejsan Jenny ;)
Snurrade runt lite på dina bloggar och såg dom fina fotona ifrån din examen!!! Vi önksr dig all lycka till nu när du tagit detta stora steg XD GRATTIS!!!!
Ha det så fint/ M

Anonym sa...

Tyvärr e Kimba inte så pass bra i sitt ben än så jag vi hoppar denna gången med :( Tänkte först om jag skulle ta m henne o bara kolla på men det e såå fruktansvär stressigt för henne, hon skäller oavbrutet på fårenhela tiden. Men tack ändå :)