fredag 2 januari 2009

Fredag, tjohoo!

Idag har jag avslutat utbildningens sista praktik... ingen mer praktik, tjohoo! Så nu har jag bara ett seminarie kvar att förbereda till, samt en tenta nästa vecka, sen är det examen...oj oj oj...kan knappt tro det är sant! Gud give att jag klarar tentan bara!!!!!!

Inför det nya året så sätter man alltid upp en massa mer eller mindre omöjliga mål, så även detta året! Men lyckas man bara med hälften så har man ju i alla fall uppnått något. Så inför detta året är mina mål med Zorro:
  • godkänt VP (hehe..gäller att sikta högt!)
  • gå fot en längre stund utan godis i handen
  • klara av att köra en lätt agilitybana på träning
  • kunna följa med på träningar och tävlingar utan att flippa ut mot andra hundar när de leker, belönas och tränar
Mina personliga mål är:
  • att inte stressa på nya jobbet och inse mina begränsningar
  • Ägna en dag i veckan till renoveringen av hemmet
  • Jogga, simma eller träna en dag i veckan
  • ha det kul med superbabe
  • bara äta onyttigheter på helgen
  • att varje dag tänka igenom det som jag gjort bra och som varit positivt, istället för att älta det negativa
ok... ska bli kul att se hur det går med allt detta. 

Nu skall det i alla fall ätas onyttigheter och drickas bärs... för det är ju helg!

Om det är nån som vill träna lite hund i helgen så kan ni väl höra av er! : )

Kram

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Vad e VP? Vallningsprov?! Hur går et sånt till? :)
At gå fot en lite längre bit tror jag kommer gå bra om du kör m extern belöning då du slipper ha godiset o fokuset på handen :)
Lät annars som väldigt bra mål :D
De e klart att du får vara m när vi ska träna rally! Men vi har inte bestämt dag än.. Men jag kommer vara helt nervös när det blir eftersom du redan har tränat det o inte de andra.. så jag får se fall jag vågar ;) haha
kram Pamela