måndag 26 januari 2009

Seg dator!

Ja inte går det snabbt att skriva in saker just nu, jag håller nämligen på att installera in ett nytt fotoprogram, det gamla har totalt flippat ut och bara stänger ner sig, suck! Har massa bilder i kameran som ligger och väntar.

Annars är allt toppen. Jag var och red min kompis Lottas häst Cornetto igår. Det blev en härlig uterunda, lite kallt men vindstilla! Cornetto skötte sig perfekt, blev bara lite skrajsen för en man som höll på att dammsuga sin bil... och sånt kan man ju inte göra på sin uppfart hur som helst! Det var supermysigt att vara i stallet, det var ju ett tag sen jag red! Zorro fick däremot stanna hemma, allt tar typ dubbelt så lång tid när han är med. Men när jag kom hem så nosade han oavbrutet på mig i 5 min : D

Idag har min söta syrra varit här hela dagen. Vi har mest bara ätit och slappat framför brasan och snackat skit hela dagen. Niiice! Behöver lite kvalitetstid med sis! Zorro skulle ändå ta det lite lugnt idag då vi var och fick rabiesvaccinationen nr två i förmiddags. Så nu skall vi vänta 120 dagar innan det är dax för ett blodprov för att se om han bildat antikroppar. HOPPAS!!!!!! Skulle ju vara sååå kul att komma till skottland. Nu har jag också fått bekräftat att det passar att komma till Ettrick valley i augusti! Tjohoo!

Klickerträningen går framåt, Zorro hittar på massa trix när jag tar fram klickern. Han backar, bugar, snurrar, markerar på min target, skäller (inte så kul!), rullar o s v. Han verkar faktiskt tycka det är jättekul! Tack Pamela som inspirerade mig till att prova klicka in honom en gång till!!!!! 

Idag när jag och syrran tog en liten miljöträningspromenad inne i Svedala hade jag klickern med mig, han drog ju fortfarande i kopplet och var stressad så jag satte på nosgrimman, men sen klickade jag och belönade varje gång han inte drog och när han tittade på mig. Till slut verkade han ändå dra lite mindre... eller det är kanske önsketänkande... hmmm! Men allt godis gjorde i alla fall att han var ganska fisig i magen på kvällen ; ) Hundar är kul... de verkar inte fatta att de är de själva som fiser, de vänder sig liksom om för att kolla vad det var som lät, hahaha!

Imorgon skall vi äntligen åka och valla hos Lottie igen! Sen på kvällen skall vi träffa Johanna på klubben för lite träningen, skall bli kul!

På fredag har jag och Johanna planerat att åka hit: http://storegard.se/index.php/872415 
Verkar kul va? och kostar bara 50 kr!!!! 

Ha det gött och sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag e frtfarande väldigt avundsjuk när du skriver om er skottland resa ;)
Kul att det funkar m klickern nu! Jag fick problem m att Kimba skällde när jag klickade för jag lärde henne skall för att sen kunna lära henne tyst. Vilket resulterade i att när klickern kom fram så skulle man skälla o då tog det så många gånger det inte blev nåt klickande för började hon skälla vände jag ryggen åt henne. Fortsatte hon så gick jag därifrån, nu skäller hon väldigt sällan. Men klickern e bra!! :D
kram