söndag 4 januari 2009

Söndag kväll

Idag har varit en typisk söndag. Slappat och ätit god mat. I förmiddags fick jag fixat lite med tvätten. Av någon outgrundlig anledning så trodde jag att jag skulle bli en sån där ordentlig människa som tvättade flera gånger i veckan och att det liksom inte skulle vara jobbigt att tvätta nu när vi flyttade till hus. Ha ha så fel man kan ha... är man en slö typ så är man, hus eller inte. Så nu är det så att jag typ 2 dagar i rad så sällan det bara går tvättar som en galning och draperar övervåningen med blöt tvätt, suck... varför är man en sån slarver! 

Sen gick jag och Zorro och hämtade upp Linda, Lucas och Molly för en lång härlig promenad. Linda visade mig ytterligare en ny runda, kul! Zorro var som vanligt lite knäpp och drog i kopplet hit och dit... Tillslut är det grymt skönt att sätta på antipullargrimman, annars kan man ju inte koncentrera sig på samtalet. Och ett kul samtal fick vi verkligen höra, d v s det som Lucas förde med sig själv i barnvagnen. Lät som han låg och övade inför framtida tal till nationen : )

I eftermiddags kom Jimmie och lämnade min bil. Den skall besiktigas snart och han har varit så snäll och fixat lite med viss rost och annat! Tack! Ikväll har vi varit hemma hos Ebba och Zackie och ätit god mat och spelat rummikub. Är proppmätt nu.... Linda; vi får lägga in lite powerwalk på våra promenader...tycker byxorna börjar sitta lite tajt nu efter allt julfrossande!

Imorgon skall vi förhoppningsvis åka och valla, får se om det löser sig?! Annars tänkte jag åka ner till klubben och träna lite... har inte varit där sedan juldagen, och då gick det inte så bra! Nån som vill komma med och träna lite?

Sov gott!

Inga kommentarer: