söndag 18 januari 2009

Söndagslugnet


Mmm så var det söndag eftermiddag. Idag har verkligen allt gått i slowmo. Vi sov länge... tur man har en hund verkar gilla det också.... sen har det bara blivit en långpromenad. Efter det åkte jag och sweetheart till Vellingeblomman för att titta på en soffgrupp som vi är intresserade av. Den var jättefin och jättebekväm så nu måste vi bara spara massa pengar för den var jättedyr också. Skall strax ta mig samman och ta ut Zorro en tur till... ingen energi alls idag, phu!

Igår åkte jag och Johanna med Zorro, Zackie, Kia och Leon till Bokskogen, det var en härlig runda, solen sken och allt var nice! Sen stack vi ner på klubben och tränade lite. Leon gick jättebra, Kia var tyvärr lite okoncentrerad. Zorro gick jättefint, det är första gången han tränar med Leon ute på planen. Han höll apporten riktigt länge och la sig rakt vid läggande under gång. Tyvärr har han fortsatt med att bära apporten i "knutan" när man kastar den och skickar honom att hämta den... suck! Måste komma på hur jag skall träna bort det! Söta Zackie fick nöja sig med att titta på... hon är en renodlad sällskapsdam som varken kan sitt eller ligg... suck! Tur hon är söööt!

På kvällen stack jag till Malmö och träffade lite kursare och käkade indisk mat. Det var trevligt även om nog de flesta hade firat tillräckligt på fredagen. Jag kom hem vid halv ett och var inte det minsta onykter men jag har ändå varit helt seg idag... suck.. man börjar bli gammal!

Imorgon skall jag åka upp till Hörby och assistera syrran med hennes "skrälle" till medryttarhäst... skall bli kul! Sen skall vi luncha hos mamma... Familyday : )

Ha en fin kväll.
Ps tack för alla snälla gratulationer!

Kia ser spöken!

Leon tränar sitt.

Leon går fot fint!

Söta Zackie! (lite kass bild... men men)

Johanna med Kia & Leon i bokskogen.

1 kommentar:

Lucas & Co sa...

Hej!
För att det är C-kullen. Avanti kom i första kullen, A-kullen. Valpen kommer att få ett kennelnamn på C men den MÅSTE ju inte kallas för det, men jag vill gärna det om jag kommer på nåt bra =) Kram!