tisdag 6 januari 2009

Tentaångest!

Hjäääälp! Tenta imorgon... och jag känner mig jätteförkyld, bara nyser och snorar hela tiden, shijt! Det är den nationella kliniska bedside-tentan. D v s att jag skall tillbaka till min basplacering på ortopeden och utföra ett slags påhittat omvårdnadspass under förmiddagen, men patienten är en riktig patient. Jag kommer alltså bara att ha hand om en patient. En sjuksköterska kommer att följa efter mig hela tiden och utifrån ett speciellt formulär bedömma vad jag gör och inte gör. Snacka om prestationsångest. Sedan kommer det att vara ett slags teoretiskt förhör med den kliniska läraren efteråt. Den läraren jag har är jättesträng... ställer alltid tusen asjobbiga frågor som man aldrig kan svara tillfredställande på, suck!

Jag har ångest.....

Håll tummarna imorgon!

Nått positivt idag har i alla fall varit att Zorro har gått fot i 5-6 m ute i trädgården med jättebra ögonkontakt, heja externbelöning!!!!

Nä... nu skall jag ta ut Zorro på promenad och sen lägga mig tidigt, måste upp 04:15 imorgon, phu!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!! Jag tror du kommer fixa dte hur bra som helst!! :D
Shit så skoj att det går så bra m Zorro! :D verkligen jättekul!
Kram

Anna Drywa sa...

Hejsan!
Va kul att ni hittade till oss iallafall. Dom har ju samma mamma och pappa =) Får säga lycka till till er med. Va fin han är Zorro, undrar ifall han har blå ögon? Sally har isblå ögon.
MvH Anna å Sally