torsdag 29 januari 2009

vallning vs städning...

Ja då väljer man ju typ 100 gånger om vallning, vilket jag gjorde i morse, så nu är det bara städningen kvar! Tradigt! 

Vallningen var kanon idag, Lottie hjälpte mig genom att visa olika sätt att befästa kommandona höger och vänster. Mycket bra!!! Zorro vill gärna gå åt höger hela tiden (vilket han gör bra), men när han tvingas gå vänster är han mycket tajt på fåren... inte bra! Men vi jobbade på det. Jag tycker att jag märker att Zorro blir mer stressad när det är fler än bara jag själv som tränar med honom, men det måste han ju tåla.. och anledningen kan säkert vara att pressen ju ökar på honom när Lottie eller Bobby skall styra upp träningen. Då måste han ju göra "nya saker".  Jag har ju svårt att utveckla honom själv, kan mest bara träna på sånt vi "redan kan". Det är därför det är så bra att kunna få hjälp. 

Lottie föreslog att jag skall börja vissla på hans stoppkommando, så på lördag skall jag köpa mig en specialvallvisselpipa av henne... det lät nått det va? hahaha! Det blev i alla fall en riktig fysträning för Zorro idag, men han verkar ibland ha förmågan att kunna springa i timmar! Önskar att man själv hade det. Jag kollade även på när Lottie klippte 2 får idag, det är roligt att lära sig lite mer om fåren, jag önskar att jag var ledig längre så man kunde ha tid att hjälpa till lite bland fåren. men det får komma efterhand!

Nu måååååste jag gå och: 1 dricka kaffe, 2 städa.... det blir ju inget gjort här framför datorn.
Ha det bäst!!!!!

Inga kommentarer: