onsdag 21 januari 2009

Grrrr

Jäkla kamera/dator, bråkar jättemycket när man skall lägga in bilder, grrrr jag har inget tålamod med sånt!

Träningen idag blev verkligen kanon. Pamela tränade lite försiktigt med Kimba, hon har ju varit halt ett tag. Apporten, som tidigare varit en stötesten, gick idag jättebra för dom! Så himla kul när det lossnar. Zorro och jag åkte till klubben ca 20 min innan vi skulle träffas och som tur var det ingen där. Jag skulle träna på att ha Zorro lös under lite friare former... det gick faktiskt jättebra! Det var bara 2 ggr som han flippade ut lite och började skena iväg efter fåglar i luften, men det gick att bryta honom förhållandevis snabbt och kalla tillbaka honom. Hoppas att detta problem efterhand skall minska... måste träna mycket bara!

Själva lydnadsträningen gick också bra! Jag är så nöjd med att mitt lilla monster nu verkligen börjar hålla bra kontakt i alla övningar. Ser mycket fram mot lydnadskursen... då man ju skall träna allt detta fast med andra hundar runtomkring. Undrar hur det skall gå? Undrar om det kommer funka att ha externbelöning när man är på kurs? Om det är nån som vet/har provat får ni gärna delge mig den kunskapen : ) Tränade frittfölj (fot), inkallning, läggande under gång, ställande under gång och apporten. Måste säga att jag utifrån vår nivå är grymt nöjd med Zorro idag!!! Love my dog!

Idag har jag även varit hos Ebba och badat Zackie.. det var välbehövligt! Och sett orsaken till hennes fetma... helt plötsligt hade nämligen både Zorro och Zackie fått varsin pepparkaka... så där helt appropå! Hmmm... inte bra. Min hund får verkligen inte äta kakor!!!

Imorgon skall ni kolla på Oprah kl 10:50 på tv3 om ni vill se hundar! Emma Willblad med hennes duktiga Pumi Czar har varit i USA och visat freestyle, programmet sänds alltså imorgon! Coolt!

Går fot fint!

Söööta Kimba!

Fritt följ.

Belöning är mums.

Sugen på apporten?


1 kommentar:

Anonym sa...

Ta vilka bilder du vill! Var det inte fler bilder på er som var bra i dag eftersom du inte la in fler? Så fall får jag lära mig fota bättre!
Hmm, på fredag hade det gått, ska inte göra något då, så får jag se fall jag tar m Kimba eller inte men jag kommer iaf =) Vilken tid hade passat? Kram!