torsdag 8 januari 2009

Rabies!

Idag är det dax, Zorro skall få sin första rabiesspruta. Stackaren! Men sist han blev vaccinerad verkade han konstigt nog inte bry sig speciellt mycket. Just det...  måste ju plocka fram hans vaccinationskort. Har tränat med Zorro ute i trädgården idag... måste säga att han verkligen är inne i ett bra stimm just nu! Det mesta verkar funka just nu, såååå himla kul! Och han verka tycka det är kul! 

Tråkigt nog verkar det inte bli någon agility denna terminen. Allt tyder på att min lydnads- och agilitykurs kommer att ligga på samma dag, måndagar. Lite knäppt måste jag nog ändå tycka... för det är väl bra för klubben om man kan ha kurser på olika dagar så att så många som möjligt kan vara med på flera olika kurser. Hoppas det löser sig... är ju grymt sugen på agility också! 

Annars har det inte hänt mycket här. Jag känner mig förkyld och har ont i huvudet och halsen. Så våran konditionsträning har kommit av sig lite, men nya tag nästa vecka! Jag var inne i Malmö och hämtade biljetter till examensfirandet i Johanneskyrkan idag. Passade på att luncha lite med Carina då. Det var trevligt som vanligt, hon berättade om sin skendräktiga dobberman Mira som är som ett monster just nu... tur man har en kastrerad hane : )

Lottie har kommit hem från UK idag, vilket hon upplyste oss om kl 05.00 i morse per sms så man vaknade hehe (lovely blev inte lika glad...) Så nu i helgen blir det vallkurs hos henne både lördag och söndag, skall bli jättekul. Har förresten varit och köpt mig en egen longerpisk idag och ett par sköna termobyxor... så nu är jag redo, haha!

Skall kasta mig över den gigantiska disken nu... c ya!

Inga kommentarer: